برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

درب ضد سرقت ترمووود

درب ضد سرقت ترمووود
  • آنچه در این مقاله می‌خوانید

    درب ضد سرقت ترمووود (ترموود) که گاهی به اون درب ضد سرقت ترمو هم میگن، یکی از محبوب‌ترین انواع درب ضد سرقت مدرن به حساب میاد. در حقیقت، ترمووود چوبی هست که در این نوع درب به کار میره. اگر قصد خرید درب ضد سرقت ترمووود رو دارید، این مقاله اطلاعات خوبی بهتون در این زمینه میده.

    ترمووود چیست؟

    ترمووود یا ترموود یکی از انواع چوبه. چوبی که در یک فرآیند عملیات حرارتی ساخته میشه. عملیات حرارتی نوعی فرآیند گرمایی هست که جسم رو ابتدا گرم و بعد سرد میکنن. این اقدام باعث میشه که خواص فیزیکی جسم تغییر کنه. فرآیند عملیات حرارتی چوب، بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام میشه و باعث میشه که محصول نهایی نسبت به چوب‌های عادی از استحکام و ماندگاری بیشتری برخوردار باشه.

    عملیات حرارتی چوب ترمووود

    ترمووود چطور ساخته میشه؟

    همونطور که گفتیم ترمووود رو با استفاده از عملیات حرارتی می‌سازن. به همین منظور، چوب درخت کاج رو در کوره‌های مخصوص به مدت 96 ساعت در دمای بین 180 تا 230 درجه حرارت میدن. در حین این فرآیند، از بخار آب استفاده میکنن تا مانع ترک خوردن و آسیب رسیدن به چوب در دمای بالا بشن. 

    خواص و مزایای چوب ترمووود چیست؟

    این فرآیند عملیات حرارتی، موجب تغییرات شیمیایی و ساختاری درون چوب میشه. در نتیجه، بعضی خواص و ویژگی‌های چوب تغییر میکنه. باثبات بودن شکل ظاهری و ابعادی، افزایش طول عمر چوب، مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ‌ها، بهبود خاصیت عایق بودن چوب و همچنین امکان بازیافت شدن چوب ترمووود بعضی از خواص و مزایای چوب ترمووود هستند.

    کاربردهای ترمووود

    کاربردهای چوب ترمووود چیست؟

    گفتیم که ترمووود مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داره. احتمالا چوب ترمووود رو در محیط‌های مرطوب مانند استخر و سونا دیدید. همین خاصیت مقاومت در برابر رطوبت و طول عمر بالا باعث استفاده از این نوع چوب در فضاهای باز و نماهای چوبی که با هوا و رطوبت سر و کار دارند، شده. حتما چوب ترمووود رو در انواع آلاچیق،‌ روف گاردن، کف‌پوش و دیوارپوش، فضای داخلی و دکوراسیون دیدید.

    مزایای روغن ترمووود چیست؟

    چوب ترمووود نیازی به پرداخت و رنگ‌آمیزی نداره. با این حال، برخی از مصرف‌کنندگان این چوب با توجه به سلیقه یا نیازشون از روغن و یا رنگ مخصوص ترمووود استفاده می‌کنند. می‌دونید که روغن دارای خاصیت آب‌گریزی است. پس باعث مقاومت چوب در برابر نفوذ آب میشه.

    روغن، چوب رو از پوسیدگی حفظ میکنه و باعث افزایش دوام چوب در محیط‌های بیرونی میشه. همچنین روغن زدن به چوب ترموود باعث دوری حشرات چوب‌خوار میشه و از رشد کپک و قارچ جلوگیری می‌کنه. روغن مخصوص چوب باعث مقاومت بیشتر چوب در برابر اشعه UV هم میشه. مزیت دیگه روغن چوب اینه که سطح چوب رو نیمه براق و گره میکنه. این کار باعث میشه که نقش و نگار چوب خیلی بیشتر به چشم بیاد و چوب زیباتر بشه.

    درب ضدسرقت ترمووود چطور ساخته میشه؟

    یکی دیگه از کاربردهای چوب ترمووود، استفاده به عنوان رویه‌ی درب‌های ضد سرقت ترمووود هست. چوب‌های ترموودی که در صنعت درب ضد سرقت ایران استفاده میشن، چند مدل هستند. بهترین نوع ترمووود، ترمووود 16 میل فنلاندی هست. افرادی هم که دوست دارن از مدل‌های ارزون‌تر ترمووود استفاده کنند، می‌تونن ترمووود 16 میل یا 10 میل ایرانی رو انتخاب کنند.

    در مقاله معرفی اجزای درب ضد سرقت توضیح دادیم که رویه‌ی درب ضد سرقت از یک MDF با ضخامت 8 میلی‌متر و یک روکش چوب بسیار نازک تشکیل میشه. وقتی که شما درب ضد سرقت ترمووود فنلاندی رو انتخاب می‌کنید، دیگه از MDF در ساختار درب استفاده نمیشه؛ چون همونطور که گفتیم، خود چوب ترمووود 16 میلی‌متر ضخامت داره که دو برابر یک رویه‌ی معمولی مورد استفاده در درب لوکس و مدرن هست. رویه داخلی درب‌های ترمووود به طور استاندارد از روکش گردو ساخته میشه.

    خرید درب ترمووود

    استفاده از روغن مخصوص برای درب ضد سرقت ترمووود

    در کارخانه‌ی آگنیس، رویه‌ی درب ضد سرقت ترمووود به وسیله‌ی روغنِ چوبِ مخصوص جلا پیدا می‌کنه. این روغن مخصوص، از روغن و رزین صنعتی تهیه شده. در فرآیند روغن زدن، ابتدا ترمووود خام رو سنباده‌کاری و پرداخت میکنن. سپس با استفاده از فشار باد، سطح چوب رو از هرگونه براده و گرد و غبار پاک می‌کنند. بعد از اون، مقدار مناسب از روغن رو با استفاده از قلم مو یا پیستوله روی سطح ترمووود اعمال میکنن. این کار رو طوری انجام میدن که کل سطح  چوب پوشش داده بشه. پس از اینکه روغن دست اول خشک شد، یک بار دیگه چوب رو روغن میزنن.

    رنگ درب ترمووود

    کاربرد درب ضد سرقت ترمووود

    می‌دونیم که چوب ترمووود مقاومت بالایی در برابر رطوبت و گرما دارد. به همین دلیل، استفاده از درب ضد سرقت ترمووود جهت شهرهای ساحلی و شمال ایران که آب و هوای مرطوب دارند، خیلی متداول و رو به افزایشه. با این حال، اخیرا شهرهای استان‌های جنوبی کشور که آب و هوای گرم و شرجی دارند و یا در معرض آفتاب تند و تیز هستند هم رو به استفاده از درب ضد سرقت ترمووود آوردند. البته این درب برای افرادی که دکوراسیون منزل رو با تم چوب طراحی و تزیین کردند هم خیلی کارآمد هست.

    معرفی انواع درب ضد سرقت ترمووود

    با ما همراه باشید تا چند مدل درب ضد سرقت ترمووود رو بهتون معرفی کنیم.

    درب ضد سرقت ترمووود فنلاندی
    درب ضد سرقت ترمو آوا

    درب ضد سرقت لابی ترمووود آریا

    درب لابی ضد سرقت ترمووود فنلاندی آریا

    درب ضد سرقت ترمووود سفارشی

    گروه صنعتی آگنیس، انواع درب ضد سرقت سفارشی رو بنا بر سلیقه و درخواست مشتری تولید می‌کنه. یکی از این انواع سفارشی، درب پیووت ترمووود هست که در نمایشگاه صنعت ساختمان، بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

    درب لابی ترمووود

    قیمت درب ضد سرقت ترمووود

    قیمت درب ترمووود به چند عامل بستگی داره. نوع چوب ترمووود مورد استفاده در درب که گفتیم میتونه فنلاندی یا ایرانی باشه، نوع چارچوب، ابعاد درب، قفل‌ها و چند عامل دیگه. همه این‌ها باعث میشن که قیمت درب ضد سرقت از تنوع بالایی برخوردار باشه.

    خرید درب ضد سرقت ترمووود

    برای خرید درب ضد سرقت ترمووود می‌تونید با همکاران ما تماس بگیرید. ابتدا با مشاوره رایگان، بهترین درب مناسب برای منزل خودتون رو انتخاب کنید. سپس کارشناس آگنیس به محل شما میاد و ابعاد درب رو اندازه می‌گیره. بعد از اون سفارش شما ثبت میشه. در دو هفته کاری درب رو می‌سازیم و برای شما ارسال می‌کنیم. در صورتی که علاقه داشته باشید، نصب درب هم توسط نصاب حرفه‌ای آگنیس انجام میشه.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.