برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا؟؟!!

خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا؟؟!!
  • آنچه در این مقاله می‌خوانید

    همه‌ی ما وقتی قصد داریم قیمت چیزی رو بگیریم، اول از همه به سراغ اپلیکیشن و سایت دیجی کالا یا ترب میریم. اصلا برای خیلی از ایرانی‌ها، خرید اینترنتی و آنلاین با دیجی کالا تعریف شده و فروشگاهی جز اون رو نمی‌شناسن. حتی خیلی از خریداران درب ضد سرقت به ما زنگ می‌زنن و میگن که محصولتون در دیجی کالا وجود داره یا نه؟ اگر فقط 5 دقیقه وقت بزارید، بهتون میگم که چرا شاید خرید درب ضد سرقت دیجی کالا، کار خیلی درستی هم نباشه 😉

      قیمت درب ضد سرقت دیجی کالا  

    دیجی کالا بزرگترین مارکت پلیس ایران

     

    شاید سوال اول شما اینه که اصلا مارکت پلیس چیه؟ مارکت پلیس (Marketplace)، یه فروشگاه اینترنتیه که به چندین فروشنده اجازه میده به طور همزمان محصولات خودشون رو بفروشند. بدون شک معروفترین و بزرگترین مارکت پلیس ایرانی هم دیجی کالاست. دیجی کالا رو میشه آمازون ایران دونست. حتما شما هم برای خرید به دیجی کالا سر زدید. به طور مثال وقتی قصد خرید یک موبایل رو دارید، می‌بینید که چندین فروشنده برای اون موبایل با قیمت‌های مختلف وجود داره و شما می‌تونید از هر کدوم از اونها که دوست داشتید خرید کنید، چیزی مثل بازار واقعی.

    البته دیجی کالا تنها مارکت پلیس ایرانی نیست. مارکت‌پلیس‌های بزرگ و موفق دیگه‌ای مثل دیوار، شیپور، با سلام، زنبیل، فیدیبو هم وجود دارند که بعضی از اونها در زمینه‌های خاص مثل کتاب و بعضی دیگه مثل دیجی‌کالا در زمینه‌های مختلف فروش دارند. اما چیزی که ما میخوایم اینجا در موردش صحبت کنیم، خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا هست.

      درب ضد سرقت دیجی کالا  

    آیا خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا منطقیه؟

     

    می‌رسیم به سوال بزرگ و اصلی ما. آیا باید هر چیزی رو از دیجی کالا بخریم؟ در خیلی از جستجوهامون متوجه شدیم که دیجی کالا کمترین قیمت رو ارائه میده. از طرف دیگه حتی اگر قیمت برابر یا حتی کمی بیشتر هم داشته باشه، به خودمون میگیم که با دیجی کالا طرف هستیم و احتمالا خیلی از مشکلات خرید از فروشنده‌های ناشناس رو هم نخواهیم داشت. پس باز هم از دیجی کالا خرید می‌کنیم.

    ولی خب همه چی که قیمت نیست. اینجاست که بحث مسائل دیگه‌ای مثل ضمانت، کیفیت، خدمات پس از فروش و کلی مورد دیگه هم وسط میاد. باید به همه‌ی اینها فکر کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم. حالا ببینیم در مورد خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا با چه مواردی روبرو میشیم؟

      قیمت درب ضد سرقت ارزان دیجی کالا  

    کیفیت

     

    فرض کنید که شما قصد خرید یه گوشی موبایل از دیجی کالا رو دارید. این شما هستید که باید بررسی کنید که کدوم گوشی کیفیت مدنظر شما رو داره و در نهایت خرید رو انجام بدید. دیجی کالا تعهدی برای کیفیت اون گوشی به شما نمیده. البته که دیجی کالا، اصالت اون گوشی رو تضمین میکنه.

    فرض کنید شما قصد دارید گوشی مدل X رو بخرید. مدل X توسط یک کارخونه مشخص ساخته میشه و در تمام فروشگاه‌های ایران و جهان کاملا مشابه و یکسانه و فقط بحث قیمت در میونه. اما در مورد درب ضد سرقت هم همینه؟ مثلا شما قصد خرید درب ضد سرقت مدل ونوس رو دارید. آیا تمام کارخونه‌های ایران این درب رو با یک کیفیت تولید می‌کنند؟ آیا دیجی کالا کیفیت این درب‌ها رو بررسی و درجه‌بندی می‌کنه؟ مسلما خیر.

    شاید بگید که دیجی کالا بخشی داره به اسم نظرات کاربران که میشه اونجا نظرات کاربران دیگه رو دید یا حتی ضمانت 7 روزه بازگشت کالا. با هم این موارد رو هم بررسی کنیم.

      ضمانت خرید درب از دیجی کالا  

    ضمانت

     

    ضمانت 7 روزه بازگشت کالا یکی از جذاب‌ترین خدمات دیجی‌کالاست. شاید شما هم بارها از این امکان استفاده کرده باشید. مثلا گوشی موبایلی خریدید و موقع باز کردن متوجه ضربه خوردن اون شدید یا حتی لباسی خریدید و وقتی از نزدیک دیدیدش، متوجه شدید که دوستش ندارید.

    اما به نظرتون این خدمت در خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا هم به کار میاد؟ به این جمله که دیجی کالا در زیر محصولات درب ضد سرقت قرار داده توجه کنید: “درخواست مرجوع کردن کالا در گروه در ورودی با دلیل انصراف از خرید تنها در صورتی قابل تایید است که کالا در شرایط اولیه باشد (در صورت پلمپ بودن، کالا نباید باز شده باشد).”

    حالا شما درب ضد سرقت رو خریدید و نصب کردید، به نظرتون امکان بازگشت وجه وجود داره؟ اصلا فرض کنید که در حین نصب متوجه مشکلی بشید و دیجی کالا هم مرجوع کردن درب رو قبول کنه. در این حالت، نصاب چارچوب و درب قبلی رو کنده و برای نصب درب جدید آماده شدید. عملا به قول معروف دیگه نه راه پس دارید و نه راه پیش. درب قبلی کنده شده و قابل استفاده نیست، درب جدید هم مشکل داره و مرجوع شده. حالا باید چند روز بدون درب ورودی باشید و احتمالا از تکنیک قدیمی نگهبانی دادن جلوی منزل استفاده کنید. دوباره‌کاری مراحل نصب و اجرت نصاب هم به کنار.

      نظرات کاربران دیجی کالا  

    نظرات کاربران

     

    این رو دیگه احتمالا خودتون هم می‌دونید. نظرات کاربران در مورد محصولات پرفروش میتونه مرجع خیلی خوبی برای انتخاب و خرید باشه. چرا که وقتی تعداد خرید و فروش و در نتیجه تعداد نظرات زیاد باشه، نظرات فیک مثبت و منفی هم زیاد به چشم نمیان و تاثیرگذار نیستن. اما در مورد محصولی مثل درب ضد سرقت که تعداد خریداران کمی داره، ممکنه که خود فروشنده با نظرات مثبت سعی در فریب مشتری داشته باشه.

     

    درب ضد سرقت ترک اصل دیجی کالا

     

    این هم از اون کلمات پرجستجو در اینترنته. خیلی‌ها عبارت “درب ضد سرقت ترک اصل دیجی کالا” رو جستجو می‌کنند تا از دیجی کالا درب ترک اصل خریداری کنند. درب‌های ضد سرقت ترک از معروفترین درب‌های ضد سرقت در جهان هستند. اما این رو در نظر داشته باشید که در حال حاضر درب ضد سرقت ترک اصل در دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن هم درب ضد سرقت ترک اصل و با کیفیت، قیمت چند ده میلیونی خواهد داشت. ضمن اینکه باز هم باید توجه داشته باشید که شما شناختی از فروشنده و تولیدکننده درب ترک ندارید و واقعا همچین خریدی یه هندونه دربسته‌ست.

      قیمت درب ضد سرقت ترک اصل دیجی کالا  

    قیمت درب ضد سرقت دیجی کالا

     

    یکی از مهمترین دلایلی که خریداران به سراغ دیجی‌کالا میرن، بحث قیمت و تضمین قیمت دیجی کالاست. افراد با جستجوی قیمت درب ضد سرقت در دیجی کالا به دنبال پیدا کردن کمترین قیمت بازار هستند. چیزی که حداقل در مورد درب ضد سرقت غیرممکنه. شاید می‌پرسید چرا؟ جواب خیلی ساده‌ست. کمیسیون و هزینه‌های جانبی دیجی کالا. فروشنده هنگام فروش در دیجی کالا باید درصدی از فروش رو به عنوان کمیسیون به دیجی کالا پرداخت کنه. از طرف دیگه، هزینه‌ی حمل بار از مبدا تا انبار دیجی کالا هم به عهده فروشنده‌ست. طبیعتا فروشنده این هزینه‌ها رو از جیب نمیده و بر روی قیمت فروش محصول لحاظ میکنه. پس قیمت خرید درب ضد سرقت دیجی کالا به مراتب بالاتر از قیمت خرید مستقیم از فروشنده‌ست.

       

    مشکلات خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا

     

    در مورد بعضی از مسائلی که در هنگام خرید درب ضد سرقت در دیجی کالا ممکنه باهاش مواجه بشید، صحبت کردیم. اما اینها همه موارد نبودن. قطعا مشکلات دیگه‌ای هم هستند که ناخواسته به خاطر سیستم و سبک فروش دیجی کالا با اونها مواجه خواهید شد. بعضی از این مشکلات رو ببینیم.

      مشاوره خرید درب ضد سرقت  

    مشاوره خرید درب ضد سرقت

     

    تجربه‌ی سال‌ها فروش درب ضد سرقت به ما میگه که 90 درصد مشتریان درب ضد سرقت، آشنایی خوب و کاملی با این محصول ندارن. به همین دلیل اکثر خریداران، قبل از خرید نیاز به مشاوره دارند. مشتری به کمک همین مشاوره میتونه دقیقا متوجه بشه که به چه محصولی نیاز داره و چه محصولی میتونه بهترین انتخاب برای اون باشه. متاسفانه در سیستم فعلی خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا امکان هیچگونه مشاوره‌ای نیست. البته یه بخش پرسش و پاسخ وجود داره که تا شما سوال رو بپرسید و فروشنده جواب بده معمولا یه چند روزی اون وسط فاصله میفته و اصلا با مشاوره تلفنی رایگان تولیدکننده‌های درب ضد سرقت قابل مقایسه نیست.

     

    درب سفارشی

     

    فرض کنید که ابعاد ورودی شما استاندارد نیست و نیاز به خرید درب ضد سرقت سفارشی دارید. یا مثلا تمایل دارید رنگ درب، یه پرده تیره‌تر یا روشن‌تر باشه؛ یا جنس روکش درب یا نوع قفل رو عوض کنید. این نیازیه که دیجی کالا فکری به حالش نکرده. برای خرید درب ضد سرقت سفارشی چاره‌ای جز خرید مستقیم از تولیدکننده ندارید.

      درب ضد سرقت  

    عدم تنوع

     

    دیجی کالا فقط سه روز از زمان سفارش به فروشنده‌ها وقت میده تا درب ضد سرقت رو تحویل انبار دیجی کالا بدن. طبیعتا در این سه روز فرصتی برای ساخت درب باقی نمیمونه. پس فروشنده‌ها چاره‌ای جز این ندارند که درب‌هایی رو در پنل فروش دیجی کالا قرار بدن که در دپو و انبار موجودداشته باشند. همین مسئله باعث شده که درب‌های ضد سرقت موجود در دیجی کالا به شدت تکراری بشه و کمترین تنوع ممکن رو داشته باشه. در حالی که شما در فروشگاهی مثل درب ضد سرقت آگنیس حدود 70 مدل درب ضد سرقت رو می تونید انتخاب کنید.

     

    زمان‌بندی ارسال

     

    این هم از اون مشکلات خاصیه که راه حلی نداره. دیجی کالا به دلیل تعدد مشتریان، چاره‌ای جز انتخاب زمان تحویل سفارش به صورت اتوماتیک و سیستمی نداره. طبیعتا وقتی شما خرید رو از کارخانه درب ضد سرقت به صورت مستقیم انجام میدید، قدرت مانور بیشتری برای انتخاب زمان تحویل محصول دارید.

      هماهنگی ارسال درب ضد سرقت  

    عدم ارتباط مستقیم با فروشنده

     

    در هنگام خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا هیچ راه ارتباطی مستقیمی بین شما و فروشنده وجود نداره. طبیعتا در صورتی که شما تمایل به کوچکترین تغییری در هر یک از ویژگی‌های درب داشته باشید، راه حلی برای این موضوع وجود نداره. در حالی که وقتی از تولیدکننده خرید می‌کنید، با ارتباط مستقیم هر لحظه قدرت تصمیم‌گیری دارید. از طرف دیگه در حالت خرید مستقیم از کارخانه می‌تونید از اون کارخانه بازدید داشته باشید و نمونه کار و کیفیت محصولات اون رو بررسی کنید.

      خرید در ضد سرقت از کارخانه  

    راه حل جایگزین خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا

     

    اگر تا اینجای مقاله رو با دقت خونده باشید هم متوجه شدید که خرید درب ضد سرقت از دیجی کالا فکر خوبی نیست و راه حل جایگزین اون هم خرید مستقیم از کارخانه‌ست. با خرید از تولیدکننده، امکان بازدید از شوروم (نمایشگاه) یا کارخانه و محصولات اون رو دارید. مشاوره رایگان فروشنده به شما در شناخت بهتر درب ضد سرقت و انتخاب محصول مورد نیازتون کمک میکنه. از طرف دیگه کارشناس مربوطه قبل از سفارش ابعاد درب ضد سرقت رو به درستی برای شما اندازه میزنه و میتونید درب سفارشی مخصوص به خودتون رو بخرید. در نهایت هم نصاب شرکت برای شما نصب رو انجام میده.

    این رو به خاطر داشته باشید که در حال حاضر دیجی کالا بهترین مارکت پلیس ایرانه ولی همیشه آخرین و بهترین راه حل برای خرید اجناس نیست. شاید به همین دلایل و مشکلات بالا هم باشه که در حال حاضر تمام فروشندگان درب ضد سرقت هم کالاهای خودشون در دیجی کالا رو ناموجود اعلام کردن.

           

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.