برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

راهنمای انتخاب رنگ درب ضد سرقت

راهنمای انتخاب رنگ درب ضد سرقت
  •  

     

    از دو زاویه میشه به هر درب ضد سرقت نگاه کرد. امنیت و طراحی و زیبایی. در مورد افزایش امنیت درب ضد سرقت و اجزای درب ضد سرقت زیاد صحبت کردیم. این بار می‌خوایم در مورد رنگ درب ضد سرقت حرف بزنیم. رنگ درب ضدسرقت هم از لحاظ دوام و ماندگاری رویه درب و هم از لحاظ زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون منزل یا دفتر کار از اهمیت زیادی برخورداره. اگر دوست دارید موقع خرید درب ضد سرقت، خیالتون از بابت رنگ اون جمع باشه و کلاه سرتون نره 😉 با ما همراه باشید.

    جنس انواع رنگ درب ضد سرقت

    هر درب ضد سرقت در دو بخش متفاوت و مجزا رنگ میشه. در بخش آهنگری، چارچوب و لنگه‌ی درب ضد سرقت رنگ میشه و در بخش نجاری، رویه درب ضد سرقت رنگ آمیزی میشه.

    رنگ چارچوب درب ضد سرقت

    چارچوب و لنگه‌ی درب، درون کوره با رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ میشن. این رنگ‌آمیزی دو تا نتیجه‌ی مثبت داره. از یک طرف، قسمت‌هایی از چارچوب و لنگه که در معرض دید عموم قرار دارند، زیبا‌تر به نظر میان. از طرف دیگه، رنگ زدن درب ضدسرقت موجب میشه که قسمت‌های فلزی اون از خوردگی و زنگ‌زدگی در امان باشند. رنگ‌های مورد استفاده در چارچوب، عموما رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، طوسی و سفید هستند.

    رنگ کوره درب ضد سرقت

    رنگ رویه درب ضد سرقت

    بعد از اینکه رویه درب ضد سرقت، نجاری یا CNC شد، نوبت به رنگ کردن اون میرسه. رنگ پلی اورتان ترک، بهترین رنگ برای رنگ کردن روکش درب ضد سرقته. متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان درب ضد سرقت، برای کاهش هزینه‌ی تولید، از رنگ پلی استر به جای پلی اورتان استفاده می‌کنند. با این کار، در نگاه اول ظاهر درب تا حدی مشابه درب رنگ شده با رنگ پلی اورتان هست. اما بعد از گذشت مدت کوتاهی، رنگ پلی استر کیفیت خودش رو از دست میده و ظاهر درب به شدت تغییر میکنه.

    رنگ پلی اورتان ترک

    تنوع رنگ درب ضد سرقت

    تا چند سال پیش، تنوع خیلی کمی در رنگ درب ضدسرقت دیده می‌شد. اما در چند سال اخیر، افزایش مدل‌ها و تنوع زیادی که در تولید درب‌های مدرن به وجود اومد، باعث شد که رنگ درب ضدسرقت هم متنوع‌تر بشه. انتخاب رنگ درب ضد سرقت، تابع سلیقه، دکوراسیون و طراحی منزل و به طور کل شرایط محیط مورد استفاده است. در ادامه رنگ‌های پرکاربرد درب ضد سرقت رو مرور می‌کنیم.

    درب ضد سرقت قهوه‌ای

    رنگ قهوه‌ای، پرفروش‌ترین رنگ درب ضد سرقت در بازار ایرانه. این رنگ رو میشه رنگ کلاسیک درب ضد سرقت دونست. با توجه به اینکه در بسیاری از خونه‌ها،‌ عمده‌ی وسایل استفاده در دکوراسیون منزل از جنس چوب هستند، رنگ قهوه‌ای انتخاب مناسبی برای رنگ درب ضدسرقت به شمار میره. از طرف دیگه، با توجه به اینکه رنگ چوب طبیعی استفاده شده در درب ضد سرقت، یکی از رنگ‌های طیف قهوه‌ای هست، رنگ کردن درب به رنگ قهوه‌ای، هم آسونتره و هم در ناخودآگاه ذهن انسان باورپذیرتره.

     

    درب ضد سرقت قهوه ای

    از دیگر مزایای رنگ قهوه‌ای جهت رنگ درب ضد سرقت این است که این رنگ در اصطلاح چرک‌تاب بوده و کثیفی و آلودگی بر روی آن کمتر مشخص می‌شود. بنابراین، درب ضد سرقت قهوه‌ای، گزینه‌ای مناسب جهت فضاهایی است که رفت و آمد زیادی دارند و یا ممکن است گرد و خاک زیادی در آن فضا وجود داشته باشد.

    البته رنگ قهوه‌ای نیز شامل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌باشد. این طیف شامل قهوه‌ای بسیار روشن تا قهوه‌ای ونگه که بسیار نزدیک به رنگ مشکی است، می‌باشد. این مسئله موجب شده است تا در هنگام خرید درب ضد سرقت، در زمینه‌ی انتخاب رنگ، دست مشتریان تا حد زیادی باز باشد.

    مزیت دیگه‌ی رنگ قهوه‌ای، چرک‌تاب بودن اونه که باعث میشه کثیفی و آلودگی بر روی اون، کمتر مشخص بشه. به همین دلیل، اگر قصد خرید درب ضد سرقت برای فضاهای پر رفت و آمد یا جایی که گرد و خاک زیادی هست دارید، درب ضد سرقت قهوه‌ای بهترین انتخابه.

    البته خود رنگ قهوه‌ای، شامل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها میشه. این طیف از قهوه‌ای بسیار روشن تا قهوه‌ای ونگه که خیلی نزدیک به رنگ مشکی هست رو در بر میگیره. این مسئله باعث میشه که در هنگام خرید درب ضد سرقت، در زمینه‌ی انتخاب رنگ، دست شما تا حد زیادی باز باشه.

    درب ضد سرقت سفید

    بعد از درب ضد سرقت قهوه‌ای، درب ضد سرقت سفید، پرطرفدارترین درب ضد سرقت موجود در بازار به شمار میره. اگر دوست دارید فضای منزلتون روشن‌تر به چشم بیاد یا در طراحی منزل از دکوراسیون سفید و مدرن استفاده کردید، درب ضد سرقت سفید بهترین گزینه برای شماست.

     

    درب ضد سرقت سفید

    در اکثر درب‌های سفید، از نقوش برجسته، رزت، دستگیره و یراق‌آلات طلایی استفاده میشه. این کار باعث میشه تا زیبایی این درب‌ها بیشتر بشه و لوکس‌تر به نظر بیان. یکی از نکات منفی درب ضد سرقت سفید، احتمال کثیف شدن اون در طولانی مدت هست که این مشکل رو میشه به کمک اسپری‌های مخصوص نظافت و یا رنگ‌آمیزی مجدد رویه‌ی درب بعد از چند سال رفع کرد.

    درب ضد سرقت با طیف رنگی جدید

    در ابتدای تولید درب ضد سرقت در ایران، بیشتر درب‌های ضد سرقت، قهوه‌ای رنگ بودند. بعدها رنگ سفید هم به طیف رنگ قهوه‌ای اضافه شد و تنها رنگ متفاوتی بود که در بازار دیده می‌شد. با استقبال مردم از درب‌های ضد سرقت و تولید درب‌های جدید در سبک مدرن،‌ نیاز به استفاده از رنگ‌های جدید و متنوع در این صنعت احساس شد. همین مسئله باعث تولید درب‌های ضد سرقت با رنگ‌های جدید شد.

     

    درب ضد سرقت جدید

    طوسی و مشکی دو نمونه از این رنگ‌ها هستند که در درب‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین یکی دیگه از نوآوری‌های طراحی درب ضد سرقت، استفاده از دو رنگ متفاوت در کنار هم هست. به عنوان مثال، در بعضی درب‌ها از رنگ‌های قهوه‌ای و طوسی و در بعضی درب‌های دیگه از رنگ مشکی و قهوه‌ای در کنار هم استفاده میشه. این طیف‌های رنگی که گاهی متضاد همدیگه هم هستند، جلوه‌ی زیبایی به درب‌های مدرن میدن.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.