برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

هر آنچه که از تعمیر درب ضد سرقت نیاز است بدانید!

هر آنچه که از تعمیر درب ضد سرقت نیاز است بدانید!
  • امروزه با وجود درب ضد سرقت، افراد نگرانی کمتری بابت سرقت منزل و محیط کار خود دارند. درب ضد سرقت یکی از بهترین راه‌های محافظتی است که افراد برای مراقبت از منزل خود انجام می‌دهند. بنابراین در صورت بروز مشکلات مختلف برای درب ضد سرقت، باید در کمترین زمان آن مشکل حل شود. اما سوال این جا است که اگر درب ضد سرقت خراب شود، چگونه باید آن را تعمیر کنیم؟ آیا اصلا امکان تعمیر درب ضد سرقت وجود دارد؟

    همین موضوع سبب شده است که ما در وبسایت آگنیس، تمامی مواردی را که لازم است برای تعمیر درب ضد سرقت بدانید، در این مقاله ارائه کنیم.

    درب ضد سرقت چیست؟

    درب ضد سرقت

    قبل از این که به مشکلات و راه حل تعمیر درب ضد سرقت اشاره کنیم، باید تعریف مختصری از درب سرقت داشته باشیم. درب ضد سرقت یکی از جدیدترین درب‌هایی است که نسبت به درب‌های معمولی، ایمنی بالایی در برابر فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل دارد. این درب‌ها جدا از حفاظت امنیتی، عایق خوبی برای گرما، سرما و صدا می‌باشند.

    آیا درب ضد سرقت قابل تعمیر است؟

    شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با توجه به پیچیدگی‌های خاص درب ضد سرقت، آیا در صورت بروز مشکل می‌توانیم درب ضد سرقت را تعمیر کنیم؟

    برای پاسخ به این سوال باید بگوییم درست است که ساخت درب‌های ضد سرقت با دقت فوق‌العاده زیادی انجام می‌شود؛ اما به هر حال امکان بروز مشکل هم وجود دارد. پس باید راهی برای تعمیر آن وجود داشته باشد.

    شایع‌ترین مشکلاتی که برای درب ضد سرقت به وجود می‌آید!

    به طور کلی بنابر دلایل مختلف، ممکن است ایراداتی برای درب ضد سرقت شما به وجود بیاید. این مشکلات به دلیل عدم رعایت استانداردها در ساخت یا استفاده نادرست افراد به وجود می‌آید. اما اصولا عمده‌ترین مشکلاتی که برای درب ضد سرقت به وجود می‌آید را در ادامه معرفی می‌کنیم:

    1. خرابی رویه یا روکش

    روکش و رویه درب ضد سرقت، بخشی از درب است که در معرض دید و در دسترس همگان قرار دارد. به همین دلیل، آسیب‌پذیرترین بخش درب محسوب می‌شود. در صورتی که روکش به خوبی به رویه پرس نشده باشد، امکان تبله کردن رویه وجود دارد. همچنین استفاده از روکش و یا رویه‌ی نامرغوب نیز از مواردی است که چند ماه بعد از خرید درب ضد سرقت، خریدار آن را درگیر مشکلات تعمیر رویه درب ضد سرقت خواهد کرد. ضمن اینکه گاهی اوقات سارقانی که قصد نفوذ به منزل را دارند، رویه‌ی درب ضد سرقت را تخریب می‌نمایند تا به قفل دسترسی پیدا کنند.

    2. مشکلات قفل

    ممکن است که قفل درب ضد سرقت شما کند شود یا از کار بیفتد؛ این موضوع هم بیشتر به دلیل تغییرات در شرایط آب و هوایی است. همچنین استفاده از قفل‌های بی‌کیفیت در درب ضد سرقت موجب بروز مشکل در میان‌مدت خواهد شد.

    3. دستگیره و لولاها

    شایع‌ترین مشکلات درب ضد سرقت، خرابی دستگیره‌های متحرک درب است. برخی از اوقات هم ممکن است دستگیره به دلیل باز و بسته کردن نامناسب، از جا در بیاید. این موضوع هم اصولا بر اثر ضربه، سرد و گرم شدن و زنگ زدن فلز و همچنین استفاده از متریال ضعیف اتفاق می‌افتد.

    تعمیر درب ضد سرقت

    4. شکستن لولاها

    این اتفاق در درب ضد سرقت اتفاق بسیار نادری است. زیرا لولای درب ضد سرقت، با جوش CO2 و به صورت محکم به چارچوب متصل می‌شود. اما امکان دارد که بر اثر زلزله یا ضربه، از جا کنده شود.

    5. خروج درب از رگلاژ

    یکی از شایع‌ترین مشکلات درب ضد سرقت، همین موضوع است. ممکن است که درب از رگلاژ خارج شود و در هنگام باز و بسته شدن، شما را دچار مشکل کند.

    انواع تعمیرات درب ضد سرقت

    انواع تعمیرات درب ضد سرقت

    در قسمت قبلی مشکلات احتمالی برای درب ضد سرقت را ارائه کردیم؛ حالا وقت آن رسیده است که راه حل‌های مختلفی را هم برای تعمیر درب ضد سرقت معرفی نماییم:

    1. تعمیر روکش درب ضد سرقت

    همان‌طور که پیش‌تر گفتیم رویه و روکش درب ضد سرقت یکی از بیشترین اجزای درب است که نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. برای تعمیر این بخش لازم است که لنگه‌ی درب توسط نصاب درب ضد سرقت از چارچوب جدا شود و به کارخانه درب ضد سرقت آگنیس ارسال گردد. در کارخانه، ابتدا درب دمونتاژ و سپس رویه‌ی خراب از درب جدا می‌گردد. سپس رویه‌ی سالم که قبلا توسط مشتری انتخاب شده و توسط کارخانه ساخته شده است، جایگزین رویه‌ی قبلی می‌گردد. در نهایت، درب مونتاژ شده و توسط نصاب در محل خود نصب می‌گردد.

    2. تعمیر قفل درب ضد سرقت

    در صورتی که قفل درب ضد سرقت شما خراب شده باشد و قفل شما یکی از انواع قفل‌های سه‌زبانه یا چنگکی باشد، امکان تعویض توپی قفل وجود دارد. البته اگر قفل درب از انواع بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت موجود در بازار باشد، بهتر است به فکر تعویض آن باشید. استفاده از قفل‌های باکیفیت موجود در بازار همچون قفل کاله ترکیه می‌تواند خیال شما را در زمینه‌ی سلامت قفل و مواجهه با سارقان راحت نماید.

    3. رگلاژ درب ضد سرقت

    وجود صدا در هنگام باز و بسته کردن درب ضد سرقت، باعث نیاز به رگلاژ درب ضد سرقت می‌شود. رگلاژ درب ضد سرقت، با تنظیم ارتفاع و تعمیر لولای درب انجام می‌گردد. بهتر است که برای رگلاژ درب ضد سرقت، از گروه متخصصان این کار کمک بگیرید؛ چرا که در صورت عدم تنظیم درست درب و فاصله بین لولاها، مشکل بیشتر می‌شود.

    رگلاژ درب ضد سرقت

    4. تعمیر دستگیره درب ضد سرقت

    ممکن است که دستگیره درب شما شل شود؛ برای بهبود این موضوع باید حتما نوع دستگیره را شناسایی کنید. سپس پیچ های داخلی و پیچ های داخل مغزی دستگیره را سفت کنید. اگر هنوز هم مشکل شل شدگی حل نشد، باید برای تعمیر دستگیره درب ضد سرقت، تمامی دستگیره را باز کنید و قطعه را تعویض نمایید.

    تعمیر درب ضد سرقت

    بهترین کیفیت درب ضد سرقت را از کجا تهیه کنیم؟

    اگر درب ضد سرقت از مواد اولیه و متریال با کیفیت و به کمک تجهیزات مدرن ساخته شده باشد، قطعا تا سال ها دچار مشکل نمی‌گردد. از این رو، شما مجبور به صرفه هزینه زیاد برای تعمیر رنگ درب ضد سرقت و تعمیر قفل درب ضد سرقت نمی‌شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به هزینه بالای این درب، حتما قبل از خرید، درباره برند درب و فروشگاه مورد نظر خود تحقیق کنید.

    اگر به دنبال قدیمی‌ترین تولیدکنندگان درب های ضد سرقت هستید، می‌توانید به شرکت آگنیس مراجعه کنید. این شرکت تولید کننده انواع درب ضد سرقت لوکس، مدرن، فلزی، سوپر لوکس و درب لابی است که به شما در خرید مطمئن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات این شرکت، به فروشگاه اینترنتی آگنیس مراجعه نمایید.

    جان کلام

    تعمیر درب ضد سرقت، یکی از چالش های مهمی برای افراد است؛ چرا که در صورت بروز خرابی در این نوع درب، امنیت خانه و محل کار افراد به خطر می‌افتد. شناسایی خرابی‌های متداول و راه‌های تعمیر آن‌ها سبب می‌شود که شما بتوانید بدون نیاز به صرفه هزینه‌های زیاد، درب ضد سرقت خود را تعمیر کنید. البته برخی از موارد تعمیر روکش درب ضد سرقت، نیاز به تخصص بیشتری دارد. ما در این مقاله برخی از مشکلات درب ضد سرقت را به همراه راه‌های تعمیر آن معرفی کردیم. شما می‌توانید برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین درب ضد سرقت، به وبسایت آگنیس مراجعه نمایید.

    بیشتر بخوانید:

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.