برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

درب ضد سرقت ترموود

Logo_Agnis

درب ضد سرقت ترمووود

درب ضد سرقت ترمووود که در بین عموم مردم، درب ضد سرقت ترموود، درب ضد سرقت ترمو یا درب ترمووود هم گفته می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درب ضد سرقت ویلایی است. در این نوع درب از چوب ترمووود استفاده شده است که مقاومت بسیار خوبی در مقابل نور آفتاب و رطوبت هوا دارد.

ترمووود چیست؟

ترمووود یا ترموود نوع چوب است که در فرآیند عملیات حرارتی ساخته می‌شود. عملیات حرارتی نوعی فرآیند گرمایی هست که طی آن جسم را ابتدا گرم و سپس سرد می‌کنند. فرآیند عملیات حرارتی چوب، بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام شده و موجب می‌شود که محصول نهایی نسبت به چوب‌های عادی از استحکام و ماندگاری بسیار بیشتری برخوردار باشد.

برای ساخت چوب ترمووود، چوب درخت کاج را در کوره‌های مخصوص به مدت 96 ساعت در دمای بین 180 تا 230 درجه حرارت می‌دهند. در حین این فرآیند، از بخار آب استفاده می‌شود تا مانع ترک خوردن و آسیب رسیدن به چوب در دمای بالا گردد.

این فرآیند عملیات حرارتی، موجب تغییرات شیمیایی و ساختاری درون چوب می‌شود. در نتیجه، بعضی خواص و ویژگی‌های چوب تغییر می‌کند. باثبات بودن شکل ظاهری و ابعادی، افزایش طول عمر چوب، مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ‌ها، بهبود خاصیت عایق بودن چوب و همچنین امکان بازیافت شدن چوب ترمووود بعضی از خواص و مزایای چوب ترمووود هستند. این خواص موجب استفاده از چوب ترمو در فضاهای باز و نماهای چوبی که با هوا و رطوبت سر و کار دارند، شده است. این همان چوبی است که در انواع آلاچیق،‌ روف گاردن، کف‌پوش و دیوارپوش، فضای داخلی و دکوراسیون استفاده می‌شود.

درب ضد سرقت ترمو

درب ضد سرقت ترموود چطور ساخته می‌شود؟

یکی دیگر از کاربردهای چوب ترمووود، استفاده به عنوان رویه‌ی درب‌های ضد سرقت ترمووود است. چوب‌های ترموودی که در صنعت درب ضد سرقت ایران استفاده می‌گردند، چند مدل هستند. بهترین نوع ترمووود، ترمووود 16 میل فنلاندی هست. افرادی هم که دوست دارند از مدل‌های ارزان‌تر ترمووود استفاده کنند، می‌توانند درب ترموود 16 میل یا 10 میل ایرانی را انتخاب کنند.

در مقاله معرفی اجزای درب ضد سرقت توضیح دادیم که رویه‌ی درب ضد سرقت از یک MDF با ضخامت 8 میلی‌متر و یک روکش چوب طبیعی نازک ساخته می‌شود. اما در درب چوبی ترمووود از MDF‌ و روکش چوب استفاده نمی‌شود. بلکه خود چوب ترمو به تنهایی به عنوان رویه‌ی درب به کار گرفته می‌شود. چوب ترمووود، 16 میلی‌متر ضخامت دارد که دو برابر ضخامت یک رویه‌ی معمولی مورد استفاده در درب ضد سرقت لوکس و درب ضد سرقت مدرن است. رویه داخلی درب ضد سرقت ترمو نیز معمولا از جنس روکش گردو ساخته می‌شود.

در کارخانه‌ی آگنیس، رویه‌ی درب ضد سرقت ترمووود به وسیله‌ی روغنِ چوبِ مخصوص جلا پیدا می‌کند. این روغن مخصوص، از روغن و رزین صنعتی تهیه شده است. در فرآیند روغن زدن، ابتدا ترمووود خام را سنباده‌کاری و پرداخت می‌کنند. سپس با استفاده از فشار باد، سطح چوب رو از هرگونه براده و گرد و غبار پاک می‌کنند. در نهایت، مقدار مناسب از روغن را با استفاده از قلم مو یا پیستوله روی سطح ترمووود اعمال می‌کنند. این کار را طوری انجام میدن که کل سطح  چوب ترموود پوشش داده شود. این کار را دو مرتبه انجام می‌دهند تا پوشش خوبی برای چوب به وجود آید.

کاربرد درب ضد سرقت ترمو

از آنجایی که چوب ترمووود مقاومت بالایی در برابر رطوبت و گرما دارد، استفاده از درب ضد سرقت ترمووود جهت شهرهای ساحلی و شمال ایران که آب و هوای مرطوب دارند، بسیار متداول و رو به افزایش است. با این حال، اخیرا شهرهای استان‌های جنوبی کشور که آب و هوای گرم و شرجی دارند و یا در معرض آفتاب تند و تیز هستند نیز رو به استفاده از درب ضد سرقت ترموود آورده‌اند. یکی دیگر از کاربردهای این درب، استفاده در منازلی است که دکوراسیون خود را با تم چوب، طراحی و تزیین کرده‌اند.

قیمت درب ضد سرقت ترمووود

قیمت درب ترموود به عوامل زیادی مانند نوع چوب ترمووود مورد استفاده در درب بستگی دارد. طبیعتا چوب ترمو فنلاندی به دلیل کیفیت بالاتر از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. مانند هر نوع درب دیگری، نوع چهارچوب، سفارشی یا استاندارد بودن ابعاد درب، نوع قفل استفاده شده در درب، کیفیت یراق نصب شده روی درب و حتی کیفیت رنگ و برند درب نیز در قیمت درب ترموود تاثیرگذار هستند.

رنگ درب ترمووود

خرید درب ترمو وود از کارخانه

طبیعتاً خرید درب ضد سرقت از کارخانه، به صورت مستقیم و بدون واسطه، موجب کاهش قیمت تمام شده برای شما خواهد شد. پیشنهاد ما به شما کارخانه‌هایی است که مانند گروه صنعتی آگنیس، توانایی ساخت درب ضد سرقت به طور کامل و از صفر تا صد را دارا هستند. این عامل باعث کاهش قیمت نهایی و البته امکان خرید درب ضد سرقت ترموود سفارشی توسط شما خواهد شد.

برای این منظور می‌توانید از دفتر فروش آگنیس واقع در سعادت آباد تهران بازدید نمایید. مشاوران ما در این مرکز آماده‌ی ارائه هر گونه مشاوره به شما در جهت خرید درب ترمو می‌باشند. برای مراجعه به مرکز فروش درب ضد سرقت در غرب تهران می‌توانید از طریق لینک زیر به دفتر آگنیس مراجعه کنید.

لینک مسیریابی دفتر درب ضد سرقت آگنیس

همچنین امکان سفارش آنلاین و غیرحضوری انواع درب‌های ترمووود از طریق سایت آگنیس برای شما فراهم می‌باشد. برای این کار کافی است که درب مورد نظر خود را در از میان درب‌های موجود در فروشگاه آنلاین درب ضد سرقت آگنیس انتخاب کنید. سپس از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از کارشناسان فروش آگنیس تماس بگیرید تا پیش فاکتور صادر شده و مراحل ساخت درب ترموود شما آغاز گردد.

ساعت تماس: 9 صبح تا 5 بعد ظهر

برای مشاوره با شما تماس می‌گیریم

کافی است فرم زیر را پر کنید