برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

نکات تمیز کردن درب ضد سرقت را بدانید!

نکات تمیز کردن درب ضد سرقت را بدانید!
  • آیا می‌دانستید که تمیز کردن درب ضد سرقت با برخی از شوینده‌های به ظاهر معمولی می‌تواند آسیب جدی به درب ضد سرقت شما وارد کند؟ بسیاری از افراد با فرض این که درب ضد سرقت هم مانند دیگر درب‌های معمولی است، اقدام به تمیز کردن آن با شوینده‌های عادی می‌کنند. آنگاه بعد از مدتی با خراب شدن روکش آن، به دنبال علت این موضوع می‌گردند. این در حالی است که به دلیل روکش خاص درب ضد سرقت، باید حتی تمیز کردن آن هم به شکل خاص انجام شود. بنابراین اگر شما هم به دنبال راه‌های آسان و اصولی برای تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی هستید، این مقاله از وب‌‎سایت آگنیس را مطالعه کنید.

    چرا تمیز کردن درب ضد سرقت نیاز به مراحل خاصی دارد؟

    مراحل تمیز کردن درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت به عنوان یکی از بهترین درب‌هایی است که می‌توانید برای حفاظت از ساختمان خود استفاده کنید؛ چرا که جدای از ویژگی‌های خاص آن برای حفاظت منزل در برابر سرقت، زیبایی فوق‌العاده‌ای هم دارد. جالب است بدانید که زیبایی درب ضد سرقت علاه بر طراحی، به روکش‌های خاص آن هم مربوط می‌شود.

    روکش‌های درب ضد سرقت دارای تنوع بسیاری است. در بعضی درب‌ها از روکش‌های چوب طبیعی همچون گردو، بلوط و راش بر روی یک رویه‌ی ام دی اف استفاده شده است. روکش بعضی درب‌ها تنها یک ام دی اف خام با یک یا چند لایه رنگ پلی اورتان بر روی آن است. بعضی روکش‌های دیگر همچون پی وی سی، هایگلاس، لمینوکس و حتی شیشه نیز در درب‌های ضد سرقت کاربرد دارند. اکثر این روکش‌ها دارای حساسیت زیادی هستند که در معرض الکل یا شوینده‌های قوی، آسیب می‌بینند.

    متاسفانه در طول چند سال گذشته به دلیل حضور ویروس کرونا، بسیاری از افراد به طور ناخواسته با ضدعفونی کردن درب خانه با الکل، آسیب‌های زیادی را به درب ضد سرقت خود وارد کرده‌اند. این آسیب‌ها می‌تواند باعث کدر شدن رنگ درب و خرابی رویه و روکش آن شود. بنابراین خیلی مهم است که شما با چه نوع شوینده‌ای و در چه مراحلی درب ضد سرقت را تمیز کنید.

    نحوه تمیز کردن درب ضد سرقت چگونه است؟

    نحوه تمیز کردن درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت جزو گران قیمت‌ترین درب‌هایی است که در بازار وجود دارد؛ بنابراین بهتر است که برای حفاظت از آن، درب را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. از طرفی به طور روزانه افراد زیادی با درب ضد سرقت تماس دارند و کثیف شدن آن امری طبیعی است.

    همچنین به دلیل مجاورت با محیط بیرونی، امکان جذب گرد و خاک هم به این درب زیاد است. همانطور که ذکر کردیم، تمیز کردن درب ضد سرقت به صورت اصولی، در چند مرحله زیر انجام می‌شود:

    1. ابتدا درب را گردگیری کنید.

    قبل از این که برای شستشو اقدام کنید، باید گرد و خاک‌ها را از سطح درب پاک کنید. برای این کار کافی است که از قسمت بالای درب، تمامی نقاط آن را از آلودگی‌های خشک پاکسازی نمایید. توجه داشته باشید که حتما تمامی فرورفتگی‌ها و برجستگی‌ها را هم تمیز کنید. پارچه‌ای که برای این کار استفاده می‌کنید، باید کاملا نرم باشد که به سطح درب آسیبی وارد نکند. همچنین می‌توانید از سر برس دار جاروبرقی هم برای این کار کمک بگیرید.

    2. آسیب‌های روی درب را به سرعت تعمیر کنید.

    قطعا شما برای خرید درب ضد سرقت، هزینه زیادی را صرف کرده‌اید؛ بنابراین برای جلوگیری از خرید مجدد درب، حتی آسیب‌دیدگی‌های جزئی روی درب را هم تعمیر کنید. زمانی که در حال تمیز کردن هستید، دقت کنید که آسیب‌دیدگی خاصی روی درب وجود نداشته باشد؛ چرا که اگر حتی مقدار کمی از رویه کنده یا ترک خورده شده باشد، در معرض آب می‌تواند باعث پوسیدگی درب شود. گاهی آسیب‌دیدگی‌های جزیی ر روی درب وجود دارد که با یک تعمیر ساده به راحتی رفع شده و مانع از پیشرفت خرابی در درب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر درب ضد سرقت به مقاله‌ی موجود در سایت آگنیس با همین عنوان مراجعه نمایید.

    3. شستشو درب را انجام دهید.

    حالا زمان انتخاب شوینده مناسب برای درب می‌رسد. توجه داشته باشید که فرق ندارد درب شما چگونه باشد؛ چرا که در هر حال باید به دنبال شوینده مناسب برای آن باشید. بهترین شوینده برای درب‌های ضد سرقت، محلول‌های مخصوص به آن است. اما اگر می‌خواهید از وسایل خانگی هم استفاده کنید، مقداری آب را با مایع دستشویی یا سرکه مخلوط کنید و با اسفنج نرم، به درب بکشید.

    توجه کنید که اگر درب شما رنگ شده باشد، حتما میزان آب محلول را بیشتر کنید. همچنین برای تمیز کردن قاب‌های شیشه‌ای، ار مخلوط سرکه و آب بهره‌مند شوید. از طرفی تمامی یراق‌آلات و چشمی درب ضد سرقت هم باید با شوینده‌های مخصوص به خود شسته شود.

    4. درب را کاملا خشک کنید.

    مرحله آخر در نکات تمیز کردن درب ضد سرقت، خشک کردن درب با استفاده از پارچه نخی و دستمال میکروفایبر است. دقت کنید که حتما درب ضد سرقت شما کاملا خشک شود؛ چرا که رطوبت موجود روی درب، به داخل نفوذ می‌کند و باعث پوسیدگی در طول زمان می‌شود.

    چگونه لکه‌های چربی روی درب ضد سرقت را از بین ببریم؟

    تمیز کردن درب ضد سرقت

    ممکن است که بر اثر تماس دست چرب یا روغنی به درب، لکه چربی بسیار ناخوشایندی روی آن ایجاد شود. برای آن که بدون آسیب خاصی این لکه را از بین ببرید، بهتر است که از واکس‌های کفشی مخصوص به درب ضد سرقت استفاده کنید. این واکس‌ها در واقع جدای از براق‌کنندگی درب، باعث از بین رفتن آلودگی‌های جزئی مانند لکه‌های چربی می‌شود.

    واکس‌ درب توسط فرچه مخصوص خود که جنسی ملایم و سازگار دارد، روی سطح درب کشیده می‌شود تا درب شما کاملا تمیز و براق گردد. توجه کنید که برای درب‌های با لایه رزینی و شیشه‌ای، نباید از براق‌کننده استفاده کنید و واکس‌ها بیشتر برای درب‌های چوبی کاربرد دارند.

    آیا کیفیت درب هم در تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی تاثیر می‌گذارد؟

    درست است که نحوه تمیز کردن درب ضد سرقت روی ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد؛ اما اگر جنس خود درب ضد سرقت خوب نباشد، قطعا شما را به نتیجه درستی نمی‌رساند. در این هنگام فرقی ندارد که شما چقدر اصول تمیز کردن درب ضد سرقت را رعایت کنید؛ چرا که در نهایت درب شما عمر کوتاهی دارد. بنابراین در وهله اول پیشنهاد می‌کنیم که به فکر خرید بهترین کیفیت درب ضد سرقت باشید.

    امروزه فروشگاه‌های مختلفی در زمینه ساخت انواع درب ضد سرقت فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین آن‌ها آگنیس است. این شرکت جزو قدیمی‌ترین تولید کنندگان درب ضد سرقت در ایران است که بهترین کیفیت و زیبایی درب ضد سرقت را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاهده مدل‌های مختلفی از درب ضد سرقت، به وبسایت آگنیس مراجعه کنید.

    جان کلام

    تمیز کردن درب ضد سرقت به صورت اصولی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید هر فرد با خرید این درب یاد بگیرد؛ چرا که جنس روکش‌های این درب‌ها بسیار خاص است و در صورت عدم تمیز کردن اصولی، در مدت کوتاهی خراب می‌شود. ما در این مقاله، نکات تمیز کردن درب ضد سرقت را به شما ارائه کردیم. شما می‌توانید در صورت خرید درب‌های ضد سرقت با کیفیت، به وبسایت آگنیس مراجعه کنید.

    سوالات متداول

    برای ضدعفونی کردن درب ضد سرقت در برابر ویروس کرونا، از چه چیزی استفاده کنیم؟

    پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از الکل را برای تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی فراموش کنید و به دنبال ضدعفونی‌‌کننده‌های بدون الکل باشید.

    اگر متوجه کنده شدن روکش از بدنه درب ضد سرقت شدیم، باید چه اقدامی انجام دهیم؟

    به دلیل نفوذ رطوبت به بافت درونی درب ضد سرقت، پیشنهاد می‌کنیم که برای مراقبت از درب خود، روکش آن را به سرعت تعویض کنید. اما اگر توانایی تعویض تمامی روکش را ندارید، حتما در اسرع وقت، آن را برای تعمیر به مراکز تخصصی مربوط به خود ببرید.

    بیشتر بخوانید:

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.