برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

مهمترین اقدامات برای افزایش امنیت درب ضد سرقت

مهمترین اقدامات برای افزایش امنیت درب ضد سرقت
  • آمارها نشان می‌دهند که امروزه اکثر افراد از درب ضد سرقت برای حفاظت از خانه‌های خود استفاده می‌کنند؛ چرا که درب ضد سرقت دارای امنیت بیشتری نسبت به درب‌های عادی است. اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که با وجود مکانیزم‌های پیشرفته در ساخت درب سرقت، هنوز هم برخی از افراد نگران امنیت خانه‌های خود هستند و به بررسی افزایش امنیت درب ضد سرقت می‌پردازند. به نظر می‌رسد با توجه به سرقت‌هایی که حتی از طریق درب ضد سرقت هم انجام شده است، این حساسیت طبیعی است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله از وبسایت آگنیس، راه‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت را بیان کنیم.

    چه اقداماتی در هنگام خرید درب ضد سرقت باید انجام دهیم؟

    افزایش امنیت درب ضد سرقت

    در واقع راه و روش افزایش امنیت درب ضد سرقت به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند. یک سری اقدامات هستند که باید در هنگام خرید درب ضد سرقت مورد توجه قرار دهید. زیرا بعد از انتخاب و خرید درب ضد سرقت دیگر شانسی برای تغییر این موارد وجود ندارد. دسته‌ی دوم، اقداماتی هستند که اگرچه بهتر است در هنگام خرید رعایت کرد، ولی اگر درب ضد سرقت را خریداری کرده‌اید و راهی برای تعویض آن وجود ندارد، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

    ابتدا نکاتی را بیان می‌کنیم که باید در هنگام خرید درب ضد سرقت از فروشنده بخواهید، تا بیشترین میزان امنیت را برای شما تامین نماید.

    انتخاب استراکچر (ساختار) داخلی مناسب

    پایه و اساس هر درب ضد سرقت، چارچوب و ساختار داخلی لنگه است. از فروشنده بخواهید که درب ضد سرقتی که به شما معرفی می‌کند، دست کم دارای ضخامت فلز 1/25 میلی‌متر باشد. همچنین لنگه‌ی درب دارای ورق داخلی سرتاسری بوده و دست کم 5 پروفیل افقی داشته باشد. بهترین اندازه کف چارچوب درب ضد سرقت نیز، 18 سانتی‌متر می‌باشد. رعایت این موارد باعث می‌شود که درب ضد سرقت، چارچوبی محکم و غیر قابل نفوذ داشته باشد.

    خرید درب فول ضد دیلم

    ضد دیلم یک لبه‌ی اضافه است که بر روی لنگه درب قرار دارد. این لبه در هنگام بسته شدن درب، درون یک فرورفتگی، که روی چارچوب قرار دارد، وارد می‌شود. این ویژگی موجب می‌گردد که درب ضد سرقت توسط دیلم و کارت قابل باز شدن نباشد. برای آشنایی بیشتر با ضد دیلم و ساختار درب ضد سرقت به ویدئوی آموزشی آگنیس در این زمینه مراجعه فرمایید.

    رویه درب ضد سرقت

    در صورتی که از لحاظ مالی مشکلی ندارید، از رویه 16 میل به جای رویه 8 میل استفاده کنید. استفاده از رویه 16 میل، علاوه بر دوام و زیبایی بیشتر، به امنیت درب ضد سرقت شما نیز می‌افزاید.

    راه‌های بالا بردن امنیت درب ضد سرقت چیست؟

    افزایش امنیت درب ضد سرقت

    همان‌طور که گفتیم، در صورتی که شما درب ضد سرقت را خریداری و نصب کرده باشید، دیگر کار از کار گذشته است و موارد بالا به کار شما نمی‌آیند. پس با به کارگیری موارد زیر می‌توانید تا حد قابل قبولی به افزایش امنیت درب ضد سرقت خود کمک کنید.

    رزت معمولی را با رزت فولادی ضد برش تعویض کنید.

    رزت یکی از اجزای مهم درب ضد سرقت است که بر روی توپی قفل نصب می‌شود. این قطعه، علاوه بر زیبایی درب، مانع از دسترسی راحت سارقان به قفل درب ضد سرقت نیز می‌شود. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان درب ضد سرقت، به منظور کاهش هزینه، از رزت‌های معمولی استفاده می‌کنند. رزت‌های معمولی ارزان قیمت، بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند.

    رزت فولادی ضد برش یکی از مهمترین سدهای دفاعی شما در برابر سارقان خواهد بود. این رزت‌ها دو مزیت نسبت به رزت‌های معمولی دارند. اول اینکه، قطر بسیار بیشتری دارند. دوم اینکه، از جنس فولاد ضد برش هستند و بریدن آن‌ها و دستیابی به توپی قفل تقریبا غیرممکن است. پس در صورتی که درب ضد سرقت شما دارای رزت معمولی است، همین حالا دست به کار شوید. یک جفت رزت فولادی تهیه کرده و به راحتی آن را جایگزین رزت معمولی فعلی نمایید.

    قفل درب ضد سرقت، کلید افزایش امنیت درب ضد سرقت

    یکی از عوامل اصلی در افزایش امنیت درب ضد سرقت، قفل است. به طور کلی قفل‌هایی که برای درب ضد سرقت استفاده می‌شوند، دارای حفاظت مناسبی هستند. اما بعضی از سازندگان درب ضد سرقت به منظور کاهش هزینه‌های تولید و ارزان‌تر شدن درب، از قفل‌های ایرانی و چینی استفاده می‌کنند. اگر به دنبال افزایش امنیت درب ضد سرقت هستید، همین حالا قفل درب ضد سرقت خود را چک کنید. اگر قفل درب شما، چینی یا ایرانی است، همین حالا به فکر تعویض آن باشید.

    اول از همه این نکته را در نظر داشته باشید که باید قفل درب ضد سرقت را از برندهای معتبری چون کاله، دسی و داف تهیه کنید. قفل‌های ساخت ترکیه ضمن داشتن قیمت نسبتا مناسب، از کیفیت و استاندارد جهانی مناسبی برخوردار هستند. اکنون باید نوع قفل را انتخاب کنیم. یکی از گزینه‌های خوب، قفل چنگکی است. قفل چنگکی به راحتی و بدون دردسر جایگزین قفل‌های سه زبانه‌ی معمولی می‌شود. زبانه‌های این قفل مانند چنگک به درون حفره‌ی قفل وارد شده و امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند. گزینه‌ی دیگر، استفاده از قفل گاوصندوقی است. قفل گاوصندوقی فاقد توپی است. همین مسئله باعث می‌شود که سارقان نتوانند از روش توپی زنی برای باز کردن درب ضد سرقت استفاده کنند.

    یکی دیگر از گزینه‌های مناسب تعویض قفل درب با قفل آژیردار است. قفل آژیردار دارای سنسور حساس به ضربه می‌باشد. در صورتی که سارقان قصد توپی زنی داشته باشند یا بخواهند با ضربه به در و مخدوش کردن رویه وارد منزل شوند، آژیر بلندی از قفل به صدا در خواهد آمد. به طور معمول، صدای آژیر به سرعت سارقان را فراری خواهد داد.

    قفل هوشمند یا دستگیره دیجیتال نیز می‌تواند کمک موثری در جهت افزایش امنیت باشد. این مدل قفل،‌ دارای امکانات جذابی همچون باز شدن توسط اثر انگشت، کارت و پسورد می‌باشد. همچنین بعضی از مدل‌های قفل هوشمند امکان اتصال به وای فای را دارند. از این رو، از طریق اینترنت می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد و از باز و بسته بودن درب ضد سرقت در هنگام نبودن در منزل مطمئن شد.

    چشمی هوشمند، آخرین اقدام برای افزایش امنیت درب ضد سرقت

    نصب چشمی هوشمند یا چشمی دیجیتال، یکی دیگر از راهکارهای افزایش امنیت منزل است. این نوع چشمی‌ها با توجه به قیمت،‌ کارکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. زاویه دید بالا، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت تشخیص چهره، توانایی عکسبرداری از افراد پشت درب و ذخیره در فضای ابری، هشدار جداسازی چشمی از درب، توانایی دید در تاریکی مطلق، قابلیت اتصال به تلفن همراه و برقراری ارتباط دو طرفه با فرد پشت درب از امکانات اینگونه چشمی‌هاست. برند شیائومی یکی از تولیدکنندگان مطرح در این زمینه می‌باشد.

    لولای درب ضد سرقت را تقویت نمایید.

    اصولا اکثر تولید کنندگان درب ضد سرقت، از پین‌های بلند برای لولا استفاده می‌کنند. اما اگر لولاهای شما از نوع سه سانتی متری هستند، می‌توانید آن‌ها را با لولاهای 9 سانتی‌ متری تعویض کنید. ضمنا دقت داشته باشید که درب‌های با عرض 110 سانتی‌متر، باید دارای حداقل 4 لولا باشند. همچنین با افزایش عرض و ارتفاع درب، تعداد لولاها باید بیشتر شود. البته تعویض یا اضافه کردن لولا به درب، به آسانی موارد قبلی نیست. زیرا اولا باید این کار حتما توسط نصاب متخصص درب ضد سرقت صورت گیرد. ثانیا در حین جوشکاری و تعویض لولا کمی از رنگ چارچوب و لنگه از بین می‌رود. برای جبران این مشکل باید از نصاب بخواهید که با استفاده از کمی رنگ، قسمت‌های جوش داده شده را همرنگ با چارچوب نماید. البته اگر از حساسیت بیشتری برخوردار هستید، باید بین افزایش لولاها و زیبایی درب ضد سرقت، یکی را انتخاب کنید.

    بهترین و امن‌ترین درب‌های ضد سرقت را از کجا تهیه کنیم؟

    امنیت درب ضد سرقت

    درست است که با انجام راه‌های مختلفی می‌توانید باعث افزایش امنیت درب ضد سرقت از کارخانه شوید، اما باید بدانید که هیچ چیزی مانند کیفیت خود درب نمی‌تواند در میزان امنیت درب ضد سرقت تاثیر بگذارد.

    پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید درب ضد سرقت، ابتدا ویژگی‌های امنیتی ذکر شده را بررسی نمایید و سپس برای خرید اقدام کنید. اگر به دنبال تولیدکننده معتبر برای خرید درب ضد سرقت هستید، می‌توانید به شرکت آگنیس مراجعه نمایید.

    آگنیس یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت انواع مدل‌های درب ضد سرقت است که خیال شما را از بابت افزایش امنیت درب ضد سرقت راحت می‌کند. برای خرید درب ضد سرقت با بالاترین میزان امنیت، شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آگنیس مراجعه نموده یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    بیشتر بخوانید:

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.