برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

هر آنچه لازم است تا درباره قفل آژیردار درب ضد سرقت بدانید!

هر آنچه لازم است تا درباره قفل آژیردار درب ضد سرقت بدانید!
  • قفل‌ یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های انواع درب ضد سرقت است. در واقع یکی از فاکتورهای درب‌های ضد سرقت قفل‌های متمایز آن‌ها است. بر روی این نوع درب‌ها از انواع مختلف قفل استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین این نوع قفل‌ها، قفل آژیردار است. با شنیدن نام این قفل ممکن است سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود:

    • قفل آژیردار چیست؟
    • اجزای تشکیل دهنده آن چیست؟
    • انواع آن کدام‌اند؟
    • چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند؟

    اگر سوالات بالا در ذهن شما ایجاد شده است، بهتر است این مطلب از اگنیس را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب از آگنیس هر آنچه لازم است درباره قفل آژیردار درب ضد سرقت بدانید را به شما خواهیم گفت.

    قفل آژیردار درب ضد سرقت چیست؟

    قفل آژیردار درب ضد سرقت یک نوع قفل است که علاوه بر کارکرد امنیتی معمول در دیگر قفل‌ها، دارای آژیر می‌باشد تا در مواقع لزوم به صدا درآمده و سارقان را فراری دهد. با نصب این قفل بر روی درب ضد سرقت، در صورت تلاش سارقان برای باز کردن درب، آژیری با صدای بلند فعال می‌شود. همین امر سبب هشدار به دیگران و جلوگیری از ورود دزدان به منزل شما می‌شود. این قفل تاثیر به سزایی در افزایش امنیت منزل و جلوگیری از سرقت مورد دارد.

    قفل آژیردار درب ضد سرقت

    قفل‌های آژیردار از لحاظ ظاهری، نصب و استفاده کاملا مشابه قفل‌های فولادی کاله، داف و دیگر قفل‌های فولادی مشابه هستند. استفاده از این قفل‌ها نیز کاملا مشابه قفل‌های سیلندری مکانیکی است و قفل کردن و باز کردن آن‌ها از خارج توسط کلید و از داخل توسط دستگیره و کلید انجام می‌شود. وجه تمایز این قفل‌ها با قفل‌های معمولی این است که هنگامی که درب به طور کامل قفل شد، سیستم حفاظتی این قفل‌ها فعال می‌گردد. بعد از فعال شدن این سیستم، در اثر هرگونه ضربه به قفل یا استفاده از دیلم، بوق هشدار ممتد آن به صدا در خواهد آمد.

    قفل آژیردار، نیروی مورد نیاز خود را از دو عدد باتری سایز AA (قلمی) تامین می‌کند و می‌تواند بدون نیاز به اتصال کابل برق به درب و قفل، سال‌ها به کار خود ادامه دهد. این قفل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک آلارم مخصوص در هنگام ضعیف شدن باتری به صدا در می‌آید و کاربر می‌تواند به راحتی باتری را تعویض نماید. همچنین صدای آژیر نیز می‌تواند در دو حالت کم و زیاد تنظیم گردد.

    برخی از قابلیت‌های قفل‌های آژیردار

    سنسور حساس به ضربه قابل تنظیم

    این قفل‌ها دارای یک سنسور حساس به ضربه با قابلیت تنظیم هستند. این سنسور، ارتعاشات ناشی از ضربه به در و سیلندر قفل را تشخیص می‌دهد و آژیر هشدار را قبل از باز شدن درب فعال می‌کند. این آژیر معمولا منجر به فرار سارقان می‌گردد و از آسیب احتمالی به درب و قفل جلوگیری به عمل می‌آید. در صورتی که قفل بدون استفاده از کلید باز شود، آژیر هشدار به مدت 3 دقیقه به صدا در خواهد آمد. بعد از 3 دقیقه، سنسور قفل، باز یا بسته بودن درب را چک می‌کند. در صورتی که درب بسته شده باشد، آژیر متوقف شده و در غیر این صورت به مدت 3 دقیقه دیگر به صدا در خواهد آمد. سطح حساسیت قفل به ضربه نیز می‌تواند به سادگی توسط مصرف‌کننده‌ی نهایی در سه حالت کم، معمولی و حساس تنظیم شود.

    سنسور ورودی

    اگر سارقان تلاش کنند تا با مکانیزمی غیر از ضربه زدن به درب و قفل، آن را باز کنند، سنسور مغناطیسی ورودی وارد عمل می‌شود. این سنسور، آژیر هشدار را به صدا در می‌آورد و فرآیندی مشابه آنچه در مورد سنسور حساس به ضربه رخ می‌داد، تکرار می‌شود.

    مشخصات فنی و اجزای تشکیل دهنده قفل آژیردار درب ضد سرقت

    قفل آژیردار درب ضد سرقت شامل اجزای مختلفی است که برای افزایش امنیت و کاهش شانس نفوذ دزدان به منزل استفاده می‌شود. برخی از مشخصات فنی و اجزای تشکیل دهنده این قفل عبارتند از:

    ۱. بدنه قفل: بدنه قفل معمولا از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ و دارای ضریب مقاومتی مشخصی است.

    ۲. کلید قفل: کلید قفل می تواند از نوع معمولی یا الکترونیک باشد. در صورتی که کلید الکترونیکی باشد، دارای سیستم امنیتی از نوع رمز عبور یا کارت هوشمند است.

    ۳. مکانیزم قفل: مکانیزم قفل شامل قفل زبان، پرچم و سرپوش است که به صورت معمول از جنس فولاد و دارای کیفیت بالایی است.

    ۴. آژیر: آژیر قفل برای جلب توجه و هشدار به هنگام تلاش برای نفوذ ورودی، با صدای بلند فعال می شود.

    ۵. سنسور: سنسورها برای تشخیص تلاش برای نفوذ ورودی به منزل درباره تلاش دزدان در حالت خاموش فعال می شوند.

    ۶. منبع تغذیه: برای اجرای قفل الکترونیک، نیاز به منبع تغذیه (مانند باتری) وجود دارد که به صورت مستقل و یا به شبکه برق متصل می شود.

    ۷. سیستم‌های کنترل: بعضی از قفل‌های آژیردار دارای سیستم‌های کنترل مانند کنترل از راه دور، قفل‌های هوشمند، سیستم‌های تشخیص چهره و یا کارت هوشمند هستند.

    ۸. سیم‌های اتصال: سیم‌های اتصال برای اتصال قفل به منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    عوامل موثر بر قیمت قفل آژیردار درب ضد سرقت

    قفل آژیردار درب ضد سرقت

    ۱. جنس و کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت قفل آژیر دار درب ضد سرقت، تاثیرگذار بر قیمت آن است.

    ۲. نوع و قابلیت تنظیم قفل آژیردار نیز می‌تواند به قیمت آن افزوده شود.

    ۳. برند و شرکت سازنده قفل آژیردار نیز می‌تواند تأثیرگذار بر قیمت آن باشد.

    ۴. قابلیت نصب و نگهداری قفل آژیردار نیز می‌تواند به قیمت آن اضافه شود.

    در کل، قیمت قفل آژیردار بستگی به ویژگی‌های و کیفیت آن دارد و ممکن است در بازار با قیمت‌های مختلف عرضه شود.

    سخن نهایی

    قفل آژیردار یکی از برترین انواع قفل به منظور افزایش امنیت به منظور جلوگیری از ورود افراد ناشناس است. شرکت آگنیس به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان درب و قفل‌های ضد سرقت، تمامی محصولات از جمله قفل آژیردار درب ضد سرقت را با بهترین کیفیت و قیمتی رقابتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در صورتی که قصد خرید وسفارش این محصول یا سایر محصولات آگنیس را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان پیش از خرید نیز بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    ۱. آیا قفل آژیردار درب، امنیت منزل را افزایش می دهد؟

    بله، نصب قفل آژیردار درب می‌تواند امنیت منزل را بهبود بخشید و به جلوگیری از نفوذ دزدان کمک کند.

    ۲. آیا نصب قفل آژیردار دشوار است؟

    بسته به نوع قفل و شرکت سازنده، نصب قفل آژیردار ممکن است به مراجعه به یک تکنسین ماهر نیاز داشته باشد، اما در کل نصب آن به راحتی انجام می‌شود.

    ۳. آیا قفل آژیردار درب ضد سرقت دارای ضریب مقاومت مشخصی است؟

    بله، هر قفل آژیردار دارای ضریب مقاومت خود است که به عنوان مثال با استفاده از مقیاس “گرید” اندازه گیری می‌شود.

    ۴. آیا قفل آژیردار مصرف انرژی بالایی دارد؟

    قفل آژیردار درب ضد سرقت به صورت معمول به برق شهری وصل می‌شود و در زمان استفاده تنها مصرف انرژی ناچیزی دارد که بسیار کمتر از مصرف یک لامپ LED است.

    ۵. آیا قفل آژیردار درب ضد سرقت قابل ارتقا است؟

    بله، بسته به نوع قفل، می‌توان آن را با ویژگی‌های جدید مانند دستگاه‌های کنترل از راه دور و یا سیستم های تشخیص چهره به روز رسانی کرد.

    بیشتر بخوانید:

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.