برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

انواع درب ضد سرقت آگنیس

انواع درب ضد سرقت آگنیس
  • فهرست مطالب

    شاید شما هم از ظاهر درب قدیمی خودتون خسته شدید یا دوست دارید وقتی خونه رو ترک می‌کنید خیالتون جمع باشه که دزد پشت سرتون وارد خونه نمیشه. 😲 در هر دو حالت خرید یه درب ضد سرقت خوب بهترین راه حله. خیلی‌ها می‌پرسن چرا حفاظ آکاردئونی به درب خونه اضافه نکنیم؟ اگر می‌خواید دلیلش رو بدونید اینجا کلیک کنید که کامل توضیح دادیم. به هر حال اگر قصد خرید درب ضد سرقت برای منزل یا دفتر کار خودتون رو دارید، بهتره که قبلش با انواع درب ضد سرقت آشنا بشید. اینجوری وقتی وارد هر فروشگاهی هم که بشید، می‌دونید باید دنبال چی بگردید.

    ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد چیست؟

    قبل از اینکه انواع درب ضد سرقت رو توضیح بدیم، بد نیست با تعدادی از ویژگی‌های درب ضد سرقت آشنا بشید. در حقیقت، همین ویژگی‌ها هستند که در انواع درب ضد سرقت متفاوت هستند و باعث میشن که این درب‌ها قیمت‌های متفاوتی هم داشته باشن.

    درب های ضد سرقت

     

    چارچوب و لنگه درب ضد سرقت از فولاد ضد زنگ ساخته شده. دو تا از مهمترین ویژگی‌های درب ضد سرقت، کف چارچوب و ضخامت فلز مورد استفاده برای ساخت چارچوب هستش. تعداد پروفیل به کار رفته در ساختار لنگه، پشت قفلی، ضد دیلم و ورق داخلی استفاده شده در وسط لنگه هم از ویژگی‌های دیگه‌ی بخش فلزی درب ضد سرقت هستند.

     

    نوع MDF ابه کار رفته در رویه، جنس و کیفیت روکش و رنگ مورد استفاده برای رنگ‌آمیزی رویه هم از نکاتی هستند که تاثیر مهمی بر کیفیت رویه درب شما میزارن. در نهایت هم یراق آلاتی مثل قفل، روزت (رزت) و دستگیره هستند که برای افزایش زیبایی و امنیت درب ضد سرقت اهمیت پیدا می‌کنن.

     

    مواردی که گفتیم، مهم‌ترین نکات و ویژگی های درب ضد سرقت هستند. با این حال اگر علاقه دارید که کاملا از ساختار و اجزای درب ضد سرقت سر در بیارید، بهتره مقاله آشنایی با اجزای درب ضد سرقت رو مطالعه کنید.

    انواع درب ضد سرقت

    تقسیم‌بندی درب ضد سرقت، یه قانون کلی و صد در صدی نداره. هر شرکتی درب‌های ضد سرقت خودش رو بر اساس معیارهای مورد علاقه خودش دسته‌بندی میکنه. با این حال این طبقه‌بندی که پایین‌تر برای شما قرار دادیم، یه دسته‌بندی معمول و رایج در اکثر شرکت‌های تولیدکننده درب ضد سرقت به حساب میاد.

    درب ضد سرقت اکونومی

    اول از همه بریم سراغ درب ضد سرقت اکونومی یا همون ارزون‌ترین درب های ضد سرقت. طبیعتا وقتی شما جنس ارزون می‌خرید، انتظار ندارید که کیفیت یه محصول گرون و لوکس رو داشته باشه؛ ولی خب انتظار دارید که حداقل کیفیت مورد نیاز رو ارائه بده. این دقیقا تعریف درب ضد سرقت اکونومی هست. کاهش قیمت تا جای ممکن با استفاده از متریال ارزون‌تر و در عین تلاش برای حفظ استانداردهای لازم. به همین دلیل، درب ضد سرقت اکونومی یا ارزون، طرفداران زیادی داره.

    روکش این درب‌ها از جنس روکش‌های مصنوعی مثل PVC یا لمینوکس هستند. درب اکونومی، بر خلاف درب‌های لوکس، قطعات برجسته و تزیینی ندارن و خطوطی که روی درب‌ها می‌بینید، توسط دستگاه CNC ایجاد میشه. قفل این درب‌ها از جنس قفل سه زبانه ایرانی تیپ ترک هست. برای یراق آلات درب اکونومی هم از یراق آلات ایرانی با کیفیت استفاده شده. این درب‌ها فاقد قفل پستچی و لبه ضد دیلم هستند.

     

    درب ضد سرقت ارزان

    کف چهارچوب این درب‌ها، به‌صورت استاندارد ۱۴ سانتی‌متر و ضخامت فلز اونها، ۱ میلی‌متر هست. درب‌های اکونومی در ابعاد استاندارد ۱۰۵ در ۱۱۰ سانتی‌متر و ۱۱۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر ساخته میشن و قابلیت سفارشی‌سازی در ابعاد رو ندارن. با این حال، اگر علاقه داشتید می‌تونید بعضی از ویژگی‌های این درب‌ها رو سفارشی‌سازی کنید. مثلا ضخامت درب رو از کف 14 به کف 16 تغییر بدید تا استحکام بیشتری داشته باشه. همینطور می‌تونید دستگیره و درکوب رو مطابق سلیقه خودتون انتخاب کنید یا به جای رزت استاندارد از رزت فولادی ضد برش استفاده کنید. درب ضد سرقت اکونومی را می‌توانید از طریق فروشگاه آگنیس سفارش دهید.

    درب ضد سرقت لوکس برجسته

    درب‌های ضد سرقت لوکس برجسته یکی از زیباترین انواع درب ضد سرقت محسوب میشن. در تولید این درب‌ها از بهترین مواد اولیه و یراق آلات ترک استفاده شده. روکش درب ضد سرقت لوکس از جنس چوب طبیعی گردو آمریکایی،‌ بلوط و راش انتخاب میشه.

    در لوکس برجسته

     

    ابعاد استاندارد درب‌ ضد سرقت لوکس هم ۱۰۵ در ۱۱۰ و ۱۱۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر هست. با این حال شما می‌تونید این درب‌ها رو در هر اندازه‌ای که لازم دارید سفارش بدید. پهنای (کف) چارچوب این درب‌ها ۱۸ سانتی‌متر و ضخامت فلز چهارچوب درب لوکس، ۱/۲۵ میلی‌متر هست. در ساختار داخلی این درب‌ها، از ورق‌های سرتاسری سنگین استفاده میشه. عایق صوتی و حرارتی درب لوکس از جنس پلاستوفوم هست ولی قابلیت تعویض با پشم سنگ رو داره. درب‌های ضد سرقت لوکس دارای سه قفل هستند: قفل اصلی (مرکزی)،‌ قفل شب‌بند و قفل پستچی. قفل اصلی این درب‌ها، قفل ۳ زبانه کاله ترکیه‌ست که میشه اون رو با قفل‌های چنگکی، گاوصندوقی و هوشمند جایگزین کرد.

    برای خرید انواع درب ضد سرقت لوکس از طریق فروشگاه درب ضد سرقت آگنیس اقدام نمایید.

     

    درب ضد سرقت مدرن

    یکی از پرکاربردترین انواع درب ضد سرقت برای منازل و ساختمان‌های نوساز، درب‌های ضد سرقت مدرن هستند. درب‌های مدرن، تنوع زیادی در رنگ و طراحی دارن؛ به همین خاطر روز به روز به طرفدارهای این نوع درب هم اضافه میشه. افرادی که علاقه‌مند به سبک طراحی مدرن یا مینی‌مال هستند، درب مدرن رو بیشتر می‌پسندن.

    در مدرن

     

    ویژگی‌های فنی درب ضد سرقت مدرن، مشابه با درب ضد سرقت لوکسه. یعنی سایز استاندارد درب مدرن، ۱۰۵ در ۱۱۰ و ۱۱۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر و کف چارچوب اون 18 سانتی‌متره. عایق این درب‌ها هم پلاستوفوم هست و سه قفل یعنی قفل‌های اصلی، شب‌بند و پستچی رو دارن. امنیت بالا و زیبایی ظاهری، درب ضد سرقت مدرن رو به یکی از محبوب‌ترین محصولات آگنیس تبدیل کرده.

     

    درب ضد سرقت سوپر لوکس

    درب ضد سرقت سوپرلوکس رو میشه بهترین نوع از انواع درب ضد سرقت دونست. مشخصات کلی درب های ضد سرقت سوپرلوکس شباهت زیادی به درب های ضد سرقت لوکس و مدرن داره؛ ولی خب فرق‌هایی هم داره که باعث میشه که بهترین نوع درب ضد سرقت باشن.

    پهنا یا همون کف چارچوب درب های سوپرلوکس، ۱۸ سانتی‌متر و ضخامت فلز چارچوب اونها، 1/5 میلی‌متر هست. برای رویه‌‌ی این درب‌ها از رویه‌ی MDF  ۱۶ میلی‌متر استفاده شده. برای افزایش امنیت درب‌های سوپرلوکس، ورق سرتاسری سنگین ۱ میلی‌متری در داخل لنگه‌ی اونها کار شده. پروفیل‌کشی این درب‌ها هم با دست کم 7 پروفیل‌ فلزی انجام میشه که به درخواست مشتری تا 13 پروفیل قابل افزایشه.

     

    امنیت درب‌های ضد سرقت سوپرلوکس هم با استفاده از قفل‌های چنگکی کاله ترکیه به مقدار بسیار زیادی بیشتر شده. با این حال، بنا به درخواست مشتری میشه از قفل و دستگیره هوشمند هم برای این درب‌ها استفاده کرد. برای عایق درب‌های سوپرلوکس، از پشم سنگ با دانسیته‌ی بالا استفاده شده تا کمترین تبادل صدا و گرما با محیط بیرون رو داشته باشن. وزن این درب‌ها تا حدود 120 کیلو افزایش پیدا کرده.

     

     

    درب ضد سرقت فلزی

    یکی از متفاوت‌ترین انواع درب ضد سرقت از لحاظ ظاهری و متریال، درب ضد سرقت فلزی هستش. اگر خونه یا محل کار شما جوری طراحی شده که درب اون در معرض نور مستقیم خورشید یا رطوبت قرار می‌گیره، بهتره که از درب ضد سرقت فلزی استفاده کنید. روکش‌های چوب طبیعی در برابر رطوبت آسیب‌پذیر هستند. روکش PVC درب‌های اکونومی هم مقاومت خیلی کمی در برابر رطوبت و آفتاب داره. به همین خاطر رویه‌ فلزی میتونه چاره‌ی خوبی برای اینجور مواقع باشه.

    در فلزی

     

    به طور معمول و پیش فرض، درب ضد سرقت فلزی، یه رویه فلزی در سمت بیرون و یه رویه با روکش راش در سمت داخل داره. البته اگر تمایل داشته باشید میشه در هر دو سمت هم از رویه فلزی استفاده کرد. ابعاد استاندارد این درب‌ها، ۱۰۵ در ۱۱۰ و ۱۱۰ در ۲۱۰ هست. کف چارچوب درب‌های ضد سرقت فلزی هم ۱۶ و ۱۸ سانتی‌متر هست و در ساخت چارچوب اونها از فلزی با ضخامت ۱/۲۵ میلی‌متر استفاده شده.

     

     

    درب ضد سرقت لابی

    جدیدا در تمام ساختمون‌ها، فضای لابی وجود داره. به همین دلیل اکثر ساختمون‌ها سعی می‌کنند تا علاوه بر امنیت، حس زیبایی و لاکچری بودن رو هم به فضای خودشون اضافه کنن. یکی از چیزهایی که میتونه تاثیر زیادی بر فضای ورودی ساختمون و لابی بزاره درب لابی هستش. احتمالا میتونید حدس بزنید که تعویض درب لابی، مشکلات و دردسرهای خاص خودش رو هم به همراه داره. پس بهتره که از همون اول سعی کنیم تا درب لابی با کیفیت و مناسبی رو از یه برند و شرکت معتبر بخریم تا سال‌های سال به فکر تعویض اون نباشیم.

     

    درب لابی ضد سرقت

     

    برای ابعاد درب لابی استاندارد خاصی وجود نداره و ابعاد اون با توجه به فضای موجود در ورودی ساختمان تعیین میشه. در بخش سفارش و تولید درب ضد سرقت آگنیس، بعد از اندازه‌گیری و با توجه به ابعاد درب لابی، طراحی اولیه درب انجام میشه و به تایید مشتری میرسه. معمولا درب‌های لابی به‌صورت استاندارد از سه بخش تشکیل میشن که دو نیم لنگه کوچکتر در طرفین و لنگه‌ اصلی در وسط قرار میگیره. به دو لنگه‌ی کوچک‌تر که ثابت هستن، کتیبه میگن. در ساخت کتیبه‌ها معمولا از نقوش برجسته یا شیشه استفاده میشه. لنگه وسطی هم متحرکه و بخش اصلی درب ضد سرقت لابی محسوب میشه. انواع درب لابی آگنیس رو می‌تونید از اینجا مشاهده کنید.

    درب ضد سرقت لابی رو میشه هم با طراحی مدرن و هم با طراحی لوکس برجسته ساخت. برای زیبایی بیشتر درب لابی، کف چارچوب اون رو ۱۸ سانتی‌متر یا بیشتر در نظر می‌گیرن و از فلز با ضخامت ۱.۲۵ یا 1.5 میلی‌متر استفاده می‌کنن. روکش این درب‌ها، اغلب از جنس چوب گردو، بلوط، راش و ترمووود هستند. در ساخت درب لابی میشه از قفل یا دستگیره هوشمند استفاده کرد تا ساکنین ساختمون بتونن با کارت، پسورد و ‌اثرانگشت، درب رو به راحتی باز کنن.

     

     

    بهترین‌ها را انتخاب کنید!

     

    در این مقاله سعی کردیم شما رو با انواع درب ضد سرقت و ویژگی‌های هر کدوم از اونها آشنا کنیم. گرچه اطلاع از مواردی که توضیح دادیم میتونه کمک زیادی به شما در هنگام خرید درب ضد سرقت بکنه ولی همه اینها کافی نیست. به هر صورت توجه داشته باشید که دربی که می‌خرید به صورت مونتاژ شده و مثل یه هندونه در بسته به شما تحویل داده میشه. شما تا وقتی لنگه رو از هم باز نکنید، نمی‌تونید متوجه بشید که بخش داخلی اون چطور ساخته شده. بماند که هیچ جور نمیشه از کیفیت روکش، MDF و یا حتی رنگ مورد استفاده هم مطمئن شد.

    پس چاره کار چیه؟ شاید بهترین راه حل خرید درب ضد سرقت از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر باشه. طبیعتا همچین شرکت‌هایی هیچوقت آبرو و سابقه‌ی چندین ساله‌ی خودشون رو به راحتی زیر سوال نمیبرن. ضمن اینکه گارانتی محصولی که ارائه میدن میتونه خیال شما رو نسبت به خریدتون تا حد زیادی جمع کنه.

    شما می‌تونید اطمینان داشته باشید که در ساخت درب‌های آگنیس از بهترین مواد اولیه داخلی و خارجی استفاده شده. البته وجه تمایز آگنیس با خیلی از شرکت‌های معتبر دیگه، سفارشی سازی محصول به صورت کامل توسط شماست. ضمنا امکان این رو دارید تا با خیال راحت هر کدوم از ویژگی‌های محصول رو که دوست نداشتید تغییر بدید تا محصولی انحصاری و مطابق سلیقه‌ی شما ساخته بشه.

    برای مشاوره‌ی رایگان در مورد خرید درب ضد سرقت اکونومی هم می‌تونید با کارشناسان آگنیس تماس بگیرید.

    شماره تماس کارشناسان فروش درب ضد سرقت آگنیس:

    تلفن همراه: 09355067203

    تلفن ثابت: 91303616-021

     

    اگر از این مقاله خوشتون اومده و فکر می‌کنید به درد دوست و آشنایی که قصد خرید درب ضد سرقت داره میخوره، حتما این مقاله رو واسش بفرستید و باهاش به اشتراک بزارید.

     

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.