برای مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

همه چیز راجع به ویژگی‌های درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

همه چیز راجع به ویژگی‌های درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب
  • امروزه درب ضد سرقت به یکی از موارد غیرقابل چشم پوشی در ساخت خانه‌های با امنیت بالا تبدیل شده است. به منظور استفاده از درب ضد سرقت در مناطق آب و هوایی مختلف لازم است تا درب، مطابق با ویژگی‌های آن منطقه ساخته شود. کشور ما ایران در منطقه‌ای گرم و خشک واقع شده و بسیاری از مناطق کشور دارای آب و هوای گرم و آفتابی تند می‌باشند. اکثر درب‌های ضد سرقت به گونه‌ای در درون ساختمان نصب می‌شوند که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی‌گیرند. با این حال درب‌های لابی و بعضی از درب‌های ضد سرقت منازل و ادرات در معرض آفتاب بوده و باید به گونه‌ای انتخاب گردند که از مقاومت نسبی خوبی برخوردار باشند. در این مطلب از آگنیس هر آنچه لازم‌ است درباره درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب بدانید، به شما خواهیم گفت.

     

     

    آیا درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب وجود دارد؟

    اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، دربی با عنوان درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب وجود خارجی ندارد. ولی این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید درب ضد سرقتی پیدا کنید که از مقاومت نسبتا خوبی در برابر آفتاب بهره‌مند باشد. راه حل چیست؟ طبیعتا روکش بیرونی و چارچوب، تنها بخش‌هایی از درب هستند که ممکن است در معرض آفتاب قرار گیرند. پس تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب درست این موارد است.

     

    ویژگی‌های درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب شامل چه مواردی است؟

    درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

    ۱. روکش درب ضد سرقت

    همان‌طور که گفتیم، روکش درب ضد سرقت مهمترین بخشی است که در مقابل آفتاب قرار دارد. طبیعتا در صورت خرید دربی که دارای روکشی با جنس ضعیف است، پس از مدتی کوتاه دچار مشکل خواهید شد و روکش درب به سرعت از بین خواهد رفت. انتخاب روکش درب ضد سرقت، بستگی به میزان شدت و زمانی که درب در برابر آفتاب قرار می‌گیرد، دارد.

    به طور مثال اگر در جایی قرار دارید که آفتاب در زمان طولانی و با شدت زیاد به درب می‌تابد، بهتر است از درب فلزی استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، سمت داخلی درب‌های فلزی دارای روکش‌های چوب طبیعی است و مشکلی برای دکوراسیون و زیبایی منزل شما پیش نخواهد آمد. اگر زمان و شدت تابش خورشید به درب کمتر باشد، بهتر است از درب‌های ضد سرقت با روکش چوب ترمووود استفاده کنید که مقاومت خوبی در برابر آفتاب و رطوبت دارند.

    همچنین برای درب‌هایی که در برابر نور مستقیم قرار دارند، روکش PVC به هیچ‌وجه توصیه نمی‌گردد. زیرا روکش PVC توسط یک لایه چسب به MDF چسبانده می‌شود و در صورتی که در معرض گرما قرار بگیرند، لایه‌ی PVC از MDF جدا خواهد شد.

    ۲. رنگ

    هر چقدر هم که در انتخاب روکش دقت کرده باشید، در صورتی که از رنگ بی‌کیفیت استفاده شده باشد، درب ضد سرقت به سرعت زیبایی خود را از دست خواهد داد. رنگ درب ضد سرقت، اولین لایه‌ی درب است که در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد. به همین دلیل، باید رنگ را از بهترین متریال موجود در بازار انتخاب کرد تا سد مقاومی در برابر آفتاب تشکیل گردد. یکی از تکنیک‌های بعضی از تولیدکنندگان درب‌های ضد سرقت برای کاهش قیمت محصولات، استفاده از رنگ‌های پلی استر و نیمه پلی استر به جای رنگ پلی اورتان است. این کار سبب کاهش قیمت درب ضد سرقت و  در عین حال کاهش قابل ملاحظه‌ی کیفیت آن می‌شود. شاید در روزی که قصد خرید درب را دارید، تفاوت چشمگیری بین این دو نوع رنگ مشاهده نکنید؛ ولی پس از گذشت زمان کوتاهی از نصب، رنگ پلی‌استر افت کیفیت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

    در صورتی که در ساخت درب ضد سرقت از رنگ پلی اورتان باکیفیت استفاده شده باشد، حتی درب‌هایی با روکش‌های گردو، بلوط و راش نیز از مقاومت خوبی در برابر آفتاب برخوردار خواهند بود. با این حال رنگ آمیزی مجدد رویه در دوره‌های متناوب، می‌تواند به افزایش عمر درب ضد سرقت کمک کند. برای درب‌های با روکش ترمووود در اکثر موارد از روغن به جای رنگ استفاده می‌شود. در این صورت نیز می‌توانید پس از گذشت چند مدت و در صورت نیاز، اقدام به روغن زدن و جلا دادن روکش ترموود نمایید.

    همچنین دقت داشته باشید که لنگه و چارچوب درب ضد سرقت شما، حتما دارای رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک باشد. این نوع رنگ مقاومت مناسبی در برابر تمامی شرایط بد محیطی دارد. میزان پوشش رنگ چارچوب نیز از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

    ۳. شیشه‌های مقاوم

    در برخی از مدل‌های درب ضد سرقت از شیشه‌های سکوریت و یا شیشه‌های تزیینی استفاده می‌شود. شیشه‌های تزیینی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که از مقاومت خوبی در برابر نور آفتاب و تغییرات دما در طول روز برخوردار باشند. همچنین شیشه‌های سکوریت درب ضد سرقت باید از نوع مقاوم در برابر شکستگی انتخاب گردند.

    ۴. ضخامت درب

    ضخامت ورق چارچوب درب باید حداقل 1/25 میلی‌متر باشد. این موضوع باعث می‌شود که درب مقاومت بیشتری در برابر ضربه و سایر خطرات داشته باشد.

    ۵. سازندگان درب

    تمامی موارد بالا نقش مهمی در انتخاب درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب دارند. با این حال، انتخاب و خرید درب ضد سرقت یک امر تخصصی است. به همین دلیل تشخیص نکات گفته شده کمی سخت می‌باشد و نیازمند همراه داشتن مشاور و کارشناس است. شاید بهترین و ساده‌ترین راه برای عموم مردم، اعتماد به برندهای معتبر و باسابقه در زمینه‌ی درب ضد سرقت همچون درب ضد سرقت آگنیس باشد. در هنگام خرید از برندهای معتبر می‌توانید اطمینان داشته باشید که در ساخت محصول از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده است.

     

    عوامل موثر بر قیمت درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

    قیمت درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب به عوامل زیر بستگی دارد:

    ۱. نوع مواد سازنده: نوع مواد مورد استفاده در ساخت درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب،‌ تاثیر مهمی در قیمت آن دارد. مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً گران‌تر از مواد ارزان قیمت هستند.

    ۲. طراحی و ابعاد درب: طراحی و ابعاد درب ضد سرقت می تواند تاثیر مهمی در قیمت آن داشته باشد. درب‌های بزرگتر و برجسته، معمولاً گران‌تر از درب‌های کوچک و ساده هستند.

    ۳. روکش درب ضد سرقت: در میان روکش‌های موجود در بازار، روکش گردو گرانترین و روکش راش ارزانترین می‌باشند. روکش بلوط هم قیمتی مابین گردو و بلوط دارا می‌باشد. همچنین رویه‌ای که با چوب ترمووود ساخته شده باشد، جزو گرانترین رویه‌های موجود در بازار می‌باشد.

    ۴. رنگ: تولیدکننده‌های معتبر درب ضد سرقت از بهترین رنگ‌های موجود در بازار استفاده می‌کنند تا ضمن حفظ و افزایش زیبایی درب ضد سرقت، مقاومت روکش درب در برابر نور آفتاب و آسیب‌دیدگی را نیز افزایش دهند. رنگ‌های پلی اورتان ترک، قیمت به مراتب بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌های معمولی دارند.

    ۵. برند درب ضد سرقت: برندهای معتبر و مطرح در این صنعت معمولاً قیمت بیشتری دارند. زیرا مواد اولیه با کیفیت بالا، طراحی زیبا و همچنین قفل و یراق با کیفیت در ساخت درب‌های این برندها به کار رفته است.

     

    جمع بندی درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

    درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

    درب ضد سرقت مقاوم در برابر نور خورشید، یک درب با کیفیت و مقاوم برای استفاده در محیط‌های با شرایط اقلیمی سخت است. برای انتخاب این نوع درب، باید به عواملی مانند نوع مواد اولیه، ضخامت، رویه و روکش، رنگ و ‌شیشه‌ها توجه کرد. همچنین نصب درب باید توسط یک تکنسین حرفه‌ای و متخصص انجام شود.

    درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب، علاوه بر مقاومت در برابر سرقت، می‌تواند مقاومت در برابر عوامل جوی نظیر باران، آفتاب، باد و غیره را نیز داشته باشد. بنابراین درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب، یک گزینه عالی برای استفاده در منازل و محیط‌های تجاری است. در صورتی که قصد خرید درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب را دارید، در اولین فرصت با کارشناسان ما از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان آگنیس در تماس باشید.

     

    سوالات متداول درباره درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب

    ۱. چه معیارهایی برای انتخاب درب‌های ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب وجود دارد؟ معیارهایی مانند نوع مواد اولیه، ضخامت، رویه و روکش، رنگ و ‌شیشه‌ها از معیارهای اصلی هستند.

    ۲. چگونه می‌توان درب‌های ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب را نصب کرد؟ نصب درب ضد سرقت باید توسط یک تکنسین حرفه‌ای و متخصص انجام شود، در صورتی که درب لابی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، بهتر است یک سایبان مناسب برای درب طراحی و نصب گردد.

    ۳. چه تفاوتی بین درب ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب و درب ساده وجود دارد؟ درب‌های ضد سرقت مقاوم در برابر آفتاب علاوه بر مقاومت در برابر تلاش سرقت، مقاومت در برابر عوامل جوی نظیر گرما، آفتاب و رطوبت را نیز دارد.

    بیشتر بخوانید:

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.